Christine wil graag promotie en zal alles doen om die te krijgen – zelfs als ze daarvoor haar collega Isabelle moet verraden. Als vergelding begint Isabelle een hartstochtelijke affaire met de partner van haar rivale, waarna een reeks heftige incidenten volgt en ze voor haar leven moet vrezen.
Het werk van de maestro uit New Hollywood is altijd klaar voor herwaardering, van zijn gevierde films tot de zeer bekritiseerde. Deze koortsachtige, Hitchcockiaanse spiegelzaal, vol rivaliteit en erotiek, is een van de laatstgenoemde gebleken – en toch even meesterlijk als al zijn andere films.