Paterson
Paterson is een buschauffeur in de stad Paterson, New Jersey. Elke dag volgt Paterson een eenvoudige routine: hij rijdt zijn bus, observeert de stad en hoort flarden van gesprekken; schrijft gedichten; laat zijn hond uit; gaat een biertje te drinken; gaat naar huis naar zijn vrouw Laura.
Jarmusch’ film volgt een waarnemer terwijl hij zijn dagelijkse routine omzet in verzen en toont momenten van openbaring en inspiratie, waarbij hij de melodie van het dagelijks leven vindt. Een ontwapenend, onvolmaakt symmetrisch relatiedrama, met Adam Driver en Golshifteh Farahani in de hoofdrollen.