In het Londen van de jaren 50 staan de beroemde kleermaker Reynolds Woodcock en zijn zus Cyril in het middelpunt van de Britse modewereld. Vrouwen komen en gaan in het leven van Woodcock, totdat hij een jonge vrouw ontmoet die al snel een vaste waarde in zijn leven wordt als zijn muze en minnares.
In dit schitterende drama behandelt Paul Thomas Anderson het weefsel van een hartstochtelijke verkering tussen eigenzinnige geliefden. Terwijl de koortsachtige romance bloeit, klinken de golvende pianomelodieën van Jonny Greenwood naar de hemel en zuchten ze bij de triomf van tederheid over regime.