Christian Petzold werkt opnieuw samen met Harun Farocki en hoofdrolspeelster Nina Hoss en creëert zorgvuldig dit slim opgezette, beklemmende naoorlogse drama vol spanning. Een bijzonder indrukwekkende combinatie van retro-thriller en genre-elementen met een aanzienlijk thematisch gewicht.