Pieces of April
After screenwriting success with What’s Eating Gilbert Grape, Peter Hedges won the Special Jury Prize at Sundance for his directorial debut. Peppered with the vivacious wit of Patricia Clarkson’s deliciously mordant performance, dysfunction crackles between characters in this meaty ensemble drama.