Wim Wenders brengt een eerbetoon aan de in 2009 overleden legendarische choreografe Pina Bausch en haar baanbrekende werk met het Tanztheater Wuppertal ensemble. Leden van het gezelschap reconstrueren klassieke stukken voor het witte doek, waarbij ze uit het theater de stad Wuppertal binnenstromen.