Playtime
Als Monsieur Hulot contact moet zoeken met een Amerikaanse ambtenaar staat hij versteld van de complexiteit van een Parijs vol gadgets. Hij verdwaalt in het doolhof van moderne architectuur, zwerft door Parijs met een paar Amerikaanse toeristen en veroorzaakt uiteindelijk een hoop chaos.
In dit meesterwerk zet Jacques Tati zijn kritiek op maatschappelijke conformiteit neer op de grootste schaal. Zijn kolossale decor, Tativille, werd in drie jaar gebouwd en geeft een beeld van Parijs in glas en beton, waarin uitputting en chaos samensmelten tot een symfonie van het moderne leven.