Point Break
In Los Angeles pleegt een bende bankovervallers genaamd The Ex-Presidents hun misdaden terwijl ze maskers dragen van Reagan, Carter, Nixon en Johnson. De FBI vermoedt dat de leden van de bende surfers zijn, en stuurt de jonge undercover agent Johnny Utah om informatie te verzamelen.
Kathryn Bigelow liet het publiek versteld staan met haar interpretatie van klassieke genres en de cult film Point Break is daar een voorbeeld van. Een kijk op mannelijke relaties, die zowel de actiefilm als de surfer buddy movie op zijn kop zet, met Keanu Reeves en Patrick Swayze in de hoofdrol.