Pulp Fiction
Een mysterieuze koffer brengt de levens samen van twee moordenaars, een ongelukkige bokser, een beruchte gangstervrouw en een paar verliefde kruimeldieven. Verhalen over misdaad en verlossing in Los Angeles verenigen zich.
Meer dan een film: dit is een generatie-onderscheidend fenomeen die je steeds opnieuw kunt kijken, omdat je de regels uit je hoofd kent. Het is wellicht één van de beste films aller tijden. En niemand kan ontkennen dat Vincent Vega & Mia Wallace één van de meest iconische danskoppels ooit vormen.