Purple Noon
De rijke meneer Greenleaf huurt Tom Ripley in om zijn zoon Philippe terug te brengen van Italië naar de VS, omdat hij bang is dat hij zijn erfenis verkwist. Wanneer Tom zich echter aangetrokken voelt tot Philippe’s levensstijl en vriendin, nemen zijn bedoelingen echter een gevaarlijke wending.
Vóór Matt Damon, Dennis Hopper en Andrew Scott was er Alain Delon: de eerste die de getalenteerde Tom Ripley van Patricia Highsmith op het witte doek vertolkte. Moord en bedrog staan op het menu in deze thriller, die Italië aandoet voor een zonovergoten verblijf met de knappe en de vervloekten.