Queer
1950. William Lee, een Amerikaanse expat in Mexico City, brengt zijn dagen vrijwel alleen door. Zijn ontmoeting met Eugene Allerton, een ex-soldaat die nieuw is in de stad, laat hem voor het eerst zien dat het misschien eindelijk mogelijk is om een intieme band met iemand op te bouwen.
Met een fantastische Daniel Craig in de hoofdrol, is Luca Guadagnino’s gewaagde bewerking van William Burroughs’s beruchte roman doordrenkt van romantisch verlangen. Onder invloed van passionele pijn en verleidelijke verliefdheid reist Queer naar de betoverende uiteinden van de liefde.