Het illustere duo De Niro en Scorsese werkt hier opnieuw samen met Paul Schrader, de schrijver van Taxi Driver, voor deze aangrijpende biopic over bokser Jake LaMotta. Raging Bull, een moderne klassieker in somber zwart-wit, is een uitgebreide studie van zelfvernietigende mannelijkheid.