Red Cliff
In the final days of the Han dynasty, tyrannical warlord Cao Cao invades the kingdom of Wu with his army of over a million soldiers. However, Wu’s military strategist devises a plan to join forces with former rival and challenge the invaders at sea, leading to the legendary Battle of Red Cliffs.
Ever since falling for the The Assassin at Cannes, we’ve been in the mood for wuxia, and John Woo’s kinetic action epic—a clash of swords and colors—is the stuff CinemaScope was made for. We’re pleased to present Red Cliff in its international version.