SQÜRL, de band van Jim Jarmusch en Carter Logan, verzorgt de soundtrack van vier stille korte films van de surrealist Man Ray. Onder begeleiding van SQÜRL vormen Return to Reason (1923), Emak-Bakia (1926), L’Étoile de mer (1929) en Les Mystères du château de Dé (1927) één uniek geheel.
De avant-gardistische visionair Man Ray was betoverd door het menselijk onderbewustzijn en herschikte de wetten van de werkelijkheid met zijn surrealistische korte films. Deze hypnotiserende cinépoèmes vinden een eeuw later hun sonische echo’s in een nieuwe score van Jim Jarmusch’ band SQÜRL.