Coralie Fargeat bewapent tropes voor neofeministische doeleinden en knalt er op los in deze killerfilm. Gedreven door dezelfde fascinatie voor transformatie als in The Substance, geeft de provocerende filmmaker haar heldin de kracht om van Barbie naar badass te gaan.