Deze dystopische shoot ’em up, die met duizelingwekkende strijdlust de rechtsorde ijver van Reaganomics hekelt, bereikt grote hoogten van satirische overdaad. Paul Verhoevens eerste hit, doorspekt met gruwelijke oneerbiedigheid, luidde de invasie van de provocateur in de Amerikaanse multiplexen in.