Room in Rome verdiept zich in Julio Medems verkenning van het lot en identiteit en ontleedt een transformatieve ontmoeting tussen twee vreemden. De complexiteit van vrouwelijk verlangen komt naar voren in deze erotische fantasie, een hoogspannen, levensveranderend emotioneel en seksueel avontuur.