Saint Laurent
Tussen 1967 en 1976 betreedt de legendarische Franse modeontwerper Yves Saint Laurent een tijdperk van vrijheid. In een donkere, hedonistische en wild creatieve tijd beweegt de couturier zich door een reeks ateliers en nachtclubs waarvan de zwaartepunten allemaal om hem heen lijken te draaien.
De gedurfde regisseur Bertrand Bonello maakte deze stijlvolle biopic over de Franse ontwerper YSL door middel van episodische, gedetailleerde perfectie. Met een sterrencast en wijlen Gaspard Ulliel in de hoofdrol is Saint Laurent een bedwelmende rit door de performatieve kunstgreep van de mode.