Sexy Beast
Gal Dove, een gepensioneerde kluiskraker, leidt een goed leven aan de zuidkust van Spanje. Op een dag duikt zijn verleden op in de vorm van zijn voormalige handlanger Don Logan, wiens reputatie als meest psychopathische gangster in de Londense onderwereld een voorbode is van zeer slechte dingen.
Jonathan Glazer’s debuut werpt een ongebruikelijke blik op Engelse expats in Spanje in deze extravagante film. Sexy Beast weet de louche sfeer van de criminele onderwereld van de Costa del Sol perfect te vangen, met een cast die bestaat uit briljante acteurs als Ben Kingsley en Ray Winstone.