Shame
New Yorker Brandon woont in een luxe flat en heeft een goed betaalde baan. Hij is ook en seksverslaafde die zijn schaamte verbergt achter deze façade van aanzien. De onverwachte komst van zijn eigenzinnige zus dreigt alles te onthullen.
Michael Fassbender won de prijs voor Beste Acteur in Venetië voor zijn aangrijpende rol als seksverslaafde in Steve McQueen’s schokkende film over zelfhaat en stedelijk isolement. Met scherpe formele voorbedachte rade ontleedt Shame de dwaasheden van het vlees als middel om de ziel te ondervragen.