Sherlock Jr.
Een filmoperateur verlangt ernaar om detective te worden en hij zet zijn vaardigheden in wanneer hij door een rivaal in de val wordt gelokt, omdat hij het zakhorloge van de vader van zijn vriendin heeft gestolen.
Met wiskundige precisie en visionaire genialiteit creëerde Buster Keaton een van de meest onvergetelijke beelden uit de filmgeschiedenis toen hij in Sherlock Jr. een bioscoopscherm binnenstapte en daar gekke capriolen uithaalde. Een eeuw later is de betoverende magie ervan nog steeds even sterk.