Deze sprankelende satire op het Amerikaanse materialisme, van Hollandse Hollywood provocateur Paul Verhoeven, is even schatplichtig aan de melodrama’s van Douglas Sirk als aan de showbizzklassieker All About Eve. Showgirls, destijds alom verkeerd begrepen, is een vermakelijk jaren 90-kitsch icoon.