Silence
Twee christelijke missionarissen reizen naar Japan op zoek naar hun vermiste mentor in een tijd waarin het christendom verboden is. Wanneer ze worden opgepakt, worden de mannen meegesleurd in een odyssee die hun geloof en verstand op de proef zal stellen, en hun leven in gevaar zal brengen.
Martin Scorsese’s bewerking van Shūsaku Endō’s gelijknamige roman is een epos over toewijding en twijfel. Met een sterrencast met Adam Driver, Andrew Garfield en Liam Neeson stelt deze sterke historische film de grenzen tussen geloof, ideologie en kolonialisme in het 16de-eeuwse Japan ter discussie.