Some Like It Hot
In het Chicago van de jaren ’20 zijn 2 werkloze jazzmuzikanten toevallig getuige van een maffiamoord. Verkleed als vrouwen besluiten ze onder te duiken als leden van een reizend vrouwelijk bandje. Ze worden verliefd op Sugar, de zangeres van de band, die ervan droomt met een miljardair te trouwen.
Deze klassieke screwball-komedie van Billy Wilder heeft in grotee mate bijgedragen aan de ondergang van de Hays Code in Hollywood. Met Marilyn Monroe, Tony Curtis en Jack Lemmon past de charmante cast perfect bij het maffe script, dat tot op de dag van vandaag mensen laat lachen.