Stalker
Dit betoverende opus van Andrei Tarkovski, dat wordt geprezen als een van de beste films aller tijden, valt op door zijn sepiapalet en verbazingwekkend thematisch en metafysisch karakter. Een diepgaand post-apocalyptisch verhaal waarvan de visie op ecologisch en moreel verval nog steeds actueel is.