Still the Water
Op het subtropische Japanse eiland Amami blijven tradities over de natuur voor eeuwig bestaan. Tijdens de traditionele dans op een volle maan in augustus ontdekt de 16-jarige Kaito een levenloos lichaam in de zee. Samen met zijn vriendin Kyoko proberen ze deze mysterieuze ontdekking te ontrafelen.
Naomi Kawase onderzoekt haar roots op het Japanse zuidelijke eiland Amami Ōshima met deze dromerige verbeelding van haar originele gemeenschap. Haar zogenoemde “meesterwerk” omhult een zeldzame distillatie van de natuur en het bestaan van leven, met pure rust op de achtergrond.