Stranger Than Paradise
De New Yorkse nietsnut Willie krijgt een onverwachte band met zijn Hongaarse nichtje Eva wanneer zij hem een verrassingsbezoek brengt. Later trekt Eva in bij hun tante in Cleveland, en Willie neemt zijn vriend Eddie mee om haar op te zoeken – een bezoek dat uitmondt in een vreemde reis naar Florida.
De doorbraakfilm van Jim Jarmusch, een staaltje offbeat Americana, is een poëtische indie roadmovie. Van het vervallen terrein van de Lower East Side tot de uitgestrekte stranden van Florida worden de kleine, merkwaardige details van het leven on the road in een eigen sprankelend ritme vastgelegd.