Tabu
Miguel Gomes’ oogverblindende eerbetoon aan ouderdom, herinneringen en klassieke cinema is een betoverende en grappige reis met een unieke sfeer. Net als het Arabian Nights is Tabu onmogelijk in een hokje te plaatsen, maar één ding is zeker: het is een arthouse hoogtepunt van de jaren 2010.