Voormalig regeringsagent Bryan Mills probeert contact te krijgen met zijn dochter als ze plotseling wordt ontvoerd door mensenhandelaren in Parijs. In de langste 96 uur van Bryans leven volgt hij aanwijzingen die hem tot diep in de Parijse onderwereld brengen in een wanhopige poging haar te redden.
Wie had kunnen voorspellen dat Liam Neeson aan het eind van zijn carrière zou kiezen voor knalharde actie en achtervolgingen? Deze dynamische Euro-thriller heeft ontelbare imitaties voortgebracht. Taken is dé oertekst voor alle CIA-vaders die uit hun pensioen komen om wraak te nemen!