Tavern Man
Een dag uit het leven van een eenzame man in de oude Portugese stad Guimarães. Overdag brengt de man zijn tijd door met het bedenken van nieuwe gerechten voor zijn weinig succesvolle taverne, terwijl hij zich ’s avonds klaarmaakt om een speciaal iemand te ontmoeten.
Na de voltooiing van Le Havre in de gelijknamige stad, wipte Aki Kaurismäki naar Guimarães in Portugal om zijn deel van de anthologiefilm Centro Historico te filmen. Tavern Man past bij de zachte ritmes van het toeristenstadje en is een smachtende, dialoogloze meditatie over onvervulde dromen.