Regisseur Jafar Panahi rijdt in een gele taxi door de levendige straten van Teheran. Diverse passagiers, waaronder zijn nicht, een verkoper van illegale DVD’s en mensenrechtenactiviste Nasrin Sotoudeh, stappen in en geven openhartig hun visie op de wereld terwijl ze geïnterviewd worden door Panahi.
In het derde werk dat Jafar Panahi maakte na een filmverbod, omzeilt hij op creatieve wijze de Iraanse autoriteiten. In deze ingenieuze reis door de straten van Teheran, praat hij met de inwoners van de stad die hem, hun chauffeur, in vertrouwen nemen. Winnaar van de Gouden Beer op de 65e Berlinale.