Taxi Driver
Een emotioneel en mentaal onstabiele veteraan van de Vietnamoorlog, genaamd Travis Bickle, gaat werken als taxichauffeur in New York. Terwijl hij lijdt aan zowel meedogenloze slapeloosheid als aan algemene misantropie, wil Bickle een twaalfjarige prostituee uit de klauwen van haar pooier redden.