Taxibol
Rijdend door de straten van Cuba, raken de beroemde Filipijnse regisseur Lav Diaz en Gustavo Flecha, een spraakzame Cubaanse taxichauffeur, in gesprek over politiek, migratie, sociale omstandigheden en liefde. Aan de hand van persoonlijke verhalen schetsen de twee een beeld van hun eigen landen.
Met een openhartige Lav Diaz ontvouwt Tommaso Santambrogio’s formeel inventieve film zich als een cinematografische goocheltruc. Wat begint als een fly-on-the-wall-documentaire verandert in een fictief verhaal over schuld en eenzaamheid, gefilmd in het voormalige huis van Ernest Hemingway in Havana.