In 1872 wordt Antonina, een bewonderaarster van componist Tsjaikovski, obsessief verliefd op hem en vraagt hem ten huwelijk. Hoewel hij grotendeels afwezig is, blijft hij een spookachtige aanwezigheid in haar leven. De eenzijdige liefde mondt uit in isolatie en emotionele kwelling.