The Alphabet
De nachtmerrie van een vrouw speelt zich af tegen een achtergrond van bizarre vormen en texturen: een kleine organische figuur baart de letters van het alfabet terwijl een mix van kinderstemmen en een opera-achtige melodie klinkt.
De tweede film van David Lynch, door de schrijver-regisseur omschreven als “een nachtmerrie over de angst die verbonden is met leren”, is onmiskenbaar de zijne. The Alphabet, een duistere avant-gardistische mix van animatie en live-action, is een voorbode van zijn latere films.