Wim Wenders meets Patricia Highsmith! De meester van de Nieuwe Duitse Cinema pakt de beroemde misdaadschrijfster aan in deze ruige thriller, met een betrouwbaar wilde Dennis Hopper als de beruchte Tom Ripley en met geweldig acteerwerk van Nicholas Ray, Samuel Fuller en Jean Eustache als gangsters.