The Angels' Share
Robbie is een jongen uit Glasgow die wil gewoon ontsnappen aan de familieruzies. Tijdens zijn werkstraf ontmoet hij Rhino, Albert en Mo. Eén drankje verandert Robbie’s leven voorgoed, waardoor hij naar de distilleerderijen van de Schotse Hooglanden gaat en de grootste gok van zijn leven waagt.
Opnieuw werkend met zijn vaste scenarioschrijver Paul Laverty won Ken Loach (Kes, I, Daniel Blake) de Juryprijs van het Filmfestival van Cannes voor The Angels’ Share: een onverwachte komedie. Een optimistische caper, die conventioneel, sociaal-bewust drama combineert met slapstick.