The Autobiography of Nicolae Ceauşescu
Een uitzonderlijke prestatie: The Autobiography of Nicolae Ceauşescu volgt de opkomst en ondergang van de beruchte Roemeense dictator door gebruik van zijn eigen propagandamateriaal.
Kunstig samengesteld uit stock-beeldmateriaal: The Autobiography of Nicolae Ceauşescu is een triomf in een documentair jasje. Regisseur Andrei Ujică volgt op briljante wijze de beruchte dictator begeleid door zijn eigen woorden, gebaren en publieke optredens—als een ongewild zelfportret!