Wat heb je aan erecodes in een wereld zonder hoffelijkheid? Dat is de hamvraag voor regisseur Chang Cheh in dit historische misdaadepos. Met actie door choreograaf Lau Kar-leung bouwt The Boxer from Shantung op naar een pyrrusgevecht dat behoort tot de bloederigste gevechten in de Shaw canon.