The Choice
Armoede en ellende heersen in Gourga, een dorp in de Sahel. De inwoners staan voor een keuze: blijven en wachten op internationale hulp, of vertrekken naar vruchtbaardere streken in het land. Salam, een boer, en zijn gezin kiezen voor de tweede optie, met alle offers die daarmee gepaard gaan.
In Idrissa Ouédraogo’s debuutfilm wordt het verhaal van een bedreigde romance en de economische onrust in Burkina Faso weergegeven. Naast het neokoloniale schouwspel van buitenlandse hulp belichaamt het verlangen om vrij te mogen liefhebben een landelijke strijd voor zelfredzaamheid.