The Dreamers
In het Parijs van 1968 ontmoet de Amerikaanse student Matthew de tweeling Theo en Isabelle. Ze delen een liefde voor film, raken snel bevriend en brengen de zomer door in hun bohemien flat. Terwijl buiten rellen woeden ontstaat er een driehoeksverhouding die Matthew’s leven voorgoed zal veranderen.
Bezeten door cinema, revolutie en jeugd, bruist The Dreamers van het gevoel van mogelijkheden dat Parijs in 1968 overspoelde. Deze onlangs gerestaureerde hommage aan de Nouvelle Vague heeft Louis Garrel en Eva Green in de hoofdrollen als de hete aanstichters van een verleidelijke ménage à trois.