Een coole mix van zwarte grit en slam-bang actie; deze film van regisseur Walter Hill is een must-see voor racefans en aanbidders van jaren ‘70 cinema. Een raadselachtige man van snelle auto’s en weinig woorden: de Driver blinkt uit in ontsnappingen, totdat de Detective hem wil uitschakelen.
Ryan O’Neal en Bruce Dern spelen hevige vijanden in deze misdaadthriller van Walter Hill (The Warriors ), ook met Isabelle Adjani. Na de première bleek het een flop te zijn, maar de film heeft toch een cultstatus verkregen. Het beïnvloedde moderne klassiekers zoals Pulp Fiction en Drive!