Rajanna en Geeta arriveren in de stad, ze hopen een klein gezellig huisje te bouwen. Wanneer ze hun droomhuis vinden, kent hun geluk geen grenzen. Alles gaat goed totdat een rumoerige werkplaats wordt geopend naast hun huis.
Kannada filmmaker Girish Kasarvalli’s Ek Ghar is een scherpe kritiek op steden die, onder het mom van privacy, mensen verstikken in hun eenzaamheid. Aan de hand van de moeilijke relatie van een jong stel migranten verkent de film het sociologische effect van stedelijke eenzaamheid.