The Foundry
De mannen werken dag en nacht in de gieterij. Uiteindelijk krijgen ze honger. Ze eten hun lunch terwijl ze in de bioscoop van de gieterij kijken naar de film van de gebroeders Lumière, Workers Leaving the Lumière Factory.
Aki Kaurismäki koos een paar goede Finse koppen voor deze korte film in dialoog met een van de oudste films van de Lumière broers: La Sortie de l’usine Lumière à Lyon. Hoewel The Foundry kort is, is hij filmisch ook behoorlijk meta.