The Future
Sophie en Jason gaan een kat adopteren die veel aandacht eist. In hun laatste maand vrijheid besluiten de twee doelloze dertigers te leven alsof het einde van de wereld nadert. Dit leidt tot het opzeggen van hun banen en het internet, creatieve chaos, overspel en het stilzetten van de tijd zelf.
Deze film van schrijfster, regisseur en ster Miranda July (ook een succesvol auteur en kunstenaar) is zowel telescopisch als microscopisch en brengt een evenwicht tussen het persoonlijke en het algemene. Een ambitieuze scifi-hybride vol metaforen, maar ook een ontroerend, menselijk romantisch drama.