The General
Nadat hij door het leger van de Confederatie is afgewezen, zonder te beseffen dat dit te wijten was aan zijn cruciale civiele rol, moet een ingenieur in zijn eentje zijn geliefde locomotief terugveroveren nadat deze door spionnen van de Unie in beslag is genomen.
Vaak geprezen als een van de grootste komedies ooit op celluloid gefilmd, gebruikt Buster Keaton’s slapstick pareltje een waar gebeurd incident uit de Amerikaanse Burgeroorlog als decor voor gewaagde en ingenieuze komedie. Met een achtervolgingsscène die zijn plaats in de filmgeschiedenis verdient.