The Gold Rush
De Little Tramp gaat naar Alaska om er zijn geluk te beproeven met het zoeken naar goud. In dit weidse landschap zoekt de onvergelijkbare Tramp naar rijkdom. Daar krijgt hij af te rekenen met lawines, sneeuwstormen, criminelen en verliefdheid.
De ene iconische scene na de andere passeert de revue in Chaplins beroemdste film die overloopt van humor! Het publiek in de jaren ‘20 hield zo van de beroemde “roll dance” dat sommige cinema’s de film naar verluidt terugspoelden om hem opnieuw te tonen. Probeer daar maar eens aan te weerstaan!