De recent afgestudeerde Ben Braddock keert terug naar zijn ouderlijk huis en strompelt door een waas van besluiteloosheid terwijl hij door het volwassen leven navigeert. Hij begint onverwacht een seksuele relatie met de veel oudere vrouw van zijn vaders zakenpartner, maar valt ook voor haar dochter.
Mike Nichols’ klassieke coming-of-age drama voelt nog steeds fris. Het geeft de verlangens en angsten weer van een nieuwe generatie die op het punt staat volwassen te worden. Dustin Hoffman en Anne Bancroft brengen het tot leven en versmelten met hun onuitwisbare personages tot nieuwe filmiconen.