Voor hij The Girl with the Needle maakte, onderzocht Magnus von Horn de duistere complexiteit van de menselijke psyche in zijn indrukwekkende debuut The Here After. De film toont de impact van geweld op een rouwende gemeenschap en is een indringende studie van een gewelddadige geest.