Gefinancierd tussen John en Yoko (!): The Holy Mountain is een vurige, surrealistische en heiligschennende satire die Cannes verontwaardigde in 1973. Met tarotkaarten, alchemistische mystiek en buitenaardse waanzin nestelt deze lucide droom zich in het onderbewustzijn—en blijft daar zitten.